“Contra Arranz-Bravo” Propera exposició temporal a la FAB.

29 set

Contra Arranz-Bravo

Una exposició col·lectiva, amb obres de Gerard Ballester, Lluc Baños i Natàlia Giné, comissariada per Aina MercaderLa Fundació Arranz-Bravo de L’Hospitalet de Llobregat acull, de l’1 d’octubre al 6 de desembre, l’exposició col·lectiva Contra Arranz-Bravo.

Els treballs dels tres artistes, que transmuten entre l’escultura i la instal·lació, interpel·len l’espai en el sentit més ampli i perequià (Georges Perec, 1936-1982) del terme i parteixen de 0 s’enfronten directa o indirectament amb el treball i la gramàtica d’Eduard Arranz-Bravo.

La comissària ha convidat als joves creadors a seleccionar obres d’Arranz-Bravo, entre les quals hi ha dibuixos de joventut, pintures i aiguaforts de diverses èpoques. D’aquesta manera, es fan seu el treball d’Arranz-Bravo i es presenta una nova lectura del fons de l’artista.

Contra Arranz-Bravo ocupa tot l’espai expositiu de la Fundació (normalment la sala està dividida entre, als primers passadissos, l’exposició temporal de propostes emergents i, al fons, la temporal d’Arranz-Bravo) amb obres dels quatre artistes. Les propostes de Ballester, Baños i Giné entren en contacte amb les peces del mestre d’una manera més o menys explícita. A vegades s’hi refereixen directament, altres hi fan una picada d’ullet, o són utilitzades com a base per a crear i donar forma als propis projectes.

La major part del material exposat és obra site specific, pensada a propòsit per aquesta mostra i prenent com a punt de partida les formes, colors i temes recurrents d’Arranz-Bravo.

Diem que la realitat s’explica a partir del temps i l’espai, però, descobrim amb Perec que l’espai en si mateix és una realitat. Tot passa en l’espai (domèstic, quotidià, expositiu) i tot es pot acabar reduint a espai. A Contra Arranz-Bravo, els tres artistes el viuen, l’ocupen, l’interroguen, l’investiguen i el treballen amb total llibertat i solvència.

A l’espai exterior: ja sigui al pati de la Fundació (Ballester treu fora de la sala d’exhibició els mòduls recreats amb fusta que fan de paret i separen la sala) o al carrer de L’Hospitalet de Llobregat (Giné està interessada per la mesura de les coses. Per exemple, s’esforça a saber quina distància hi ha del terra a la part més alt del Pont de la Llibertat d’Arranz-Bravo –situat a la Rambla de Marina– prenent la seva alçada com a mesura de referència i portant-la, a manera de gran vara vertical, al pati de la Fundació).

A l’espai expositiu: Ballester proposa Desplaçar l’entrada, una gran cortina de plàstic, molt abans d’arribar a la sala; i s’adapta a l’arquitectura de l’espai amb el projecte en cartó de Peces per a… (cantonada, sòcol). A més, dificulta la visibilitat d’algunes pintures o força recorreguts, a partir de la instal·lació d’uns plafons translúcids.

A l’espai domèstic: Baños projecta el seu vídeo-performance Interaccions, que proposa un joc de desdoblament en el temps i en l’espai, on fa diverses accions i interactua amb objectes quotidians o materials trobats. El dia de la inauguració realitzarà la performance en viu que quedarà gravada i es projectarà en loop a l’exposició. A més, inclou Senyalètica, el seu propi llenguatge de símbols amb el qual descriu la realitat i alguna de les obres d’Arranz-Bravo exposades.

Contra Arranz-Bravo s’inaugura l’1 d’octubre, a les 20h, coincidint amb el Barcelona Gallery Weekend (1-4 octubre) que se celebra en diversos centres d’art de la capital catalana i de L’Hospitalet de Llobregat.

CASTELLANO

Una exposición colectiva, con obras de Gerard Ballester, Lluc Baños y Natàlia Giné, comisariada por Aina Mercader.. La Fundación Arranz-Bravo de L’Hospitalet de Llobregat acoge, del 1 de octubre al 6 de diciembre, la exposición colectiva Contra Arranz-Bravo.

Los trabajos de los tres artistas, que transmuten entre la escultura y la instalación, interpelan el espacio en el sentido más amplio  (Georges Perec, 1936-1982) del término y parten de o se enfrentan directa o indirectamente con el trabajo y la gramática de Eduard Arranz-Bravo. La comisaria ha invitado a los jóvenes creadores a seleccionar obras de Arranz-Bravo, entre las cuales hay dibujos de juventud, pinturas y aguafuertes de varias épocas. De este modo, se hacen suyo el trabajo de Arranz-Bravo y se presenta una nueva lectura del fondo del artista.

Contra Arranz-Bravo ocupa todo el espacio expositivo de la Fundación (normalmente la sala está dividida entre, a los primeros pasillos, la exposición temporal de propuestas emergentes y, al fondo, la temporal de Arranz-Bravo) con obras de los cuatro artistas. Las propuestas de Ballester, Baños y Giné entran en contacto con las piezas del maestro de una manera más o menos explícita. A veces se refieren directamente, otros hacen un guiño, o son utilizadas como base para crear y dar forma a los propios proyectos. La mayor parte del material expuesto es obra site specific, pensada a propósito por esta muestra y tomando como punto de partida las formas, colores y temas recurrentes de Arranz-Bravo. Decimos que la realidad se explica a partir del tiempo y el espacio, pero, descubrimos con Perec que el espacio en si mismo es una realidad. Todo pasa en el espacio (doméstico, cotidiano, expositivo) y todo se puede acabar reduciendo en espacio. A Contra Arranz-Bravo, los tres artistas lo viven, lo ocupan, lo interrogan, lo investigan y lo trabajan con total libertad y solvencia.

En el espacio exterior: ya esté en el patio de la Fundación (Ballester saca fuera de la sala de exhibición los módulos recreados con madera que hacen de pared y separan la sala) o a la calle de L’Hospitalet de Llobregat (Giné está interesada por la medida de las cosas. Por ejemplo, se esfuerza a saber qué distancia hay del tierra a la parte más alto del Puente de la Libertad de Arranz-Bravo –situado a la Rambla de Marina– tomando su altura como medida de referencia y trayéndola, a manera de gran vara vertical, al patio de la Fundación).

En el espacio expositivo: Ballester propone Desplazar la entrada, una gran cortina de plástico, mucho antes de llegar a la sala; y se adapta a la arquitectura del espacio con el proyecto en cartón de Piezas para… (esquina, zócalo). Además, dificulta la visibilidad de algunas pinturas o bastante recorridos, a partir de la instalación de unos plafones translúcids.

En el espacio doméstico: Baños proyecta su vídeo-performance Interacciones, que propone un juego de desdoblamiento en el tiempo y en el espacio, donde hace varias acciones e interactúa con objetos cotidianos o materiales encontrados. El día de la inauguración realizará la performance en vivo que quedará grabada y se proyectará en *loop a la exposición. Además, incluye Senyalètica, su propio lenguaje de símbolos con el cual describe la realidad y alguna de las obras de Arranz-Bravo expuestas.

Contra Arranz-Bravo se inaugura el 1 de octubre, a las 20h, coincidiendo con el Barcelona *Gallery *Weekend (1-4 octubre) que se celebra en varios centros de arte de la capital catalana y de L’Hospitalet de Llobregat.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: