“Koresmena” és la nova proposta de la FAB a la plaça Europa de #LH (Sculpture’s corner)

19 oct

És difícil quedar indiferent davant l’obra de la jove escultora Laura Ariño (Barcelona, 1991). Aquesta escultura és un avís, un crit d’alerta, un clam a la vida. Reclama un retorn a l’origen, a l’essència de viure. A través de la matèria interpel·la a la matèria, adormida i feble, que circula atrafegada pels carrers

de les ciutats.

L’essència d’aquesta obra és precisament la pèrdua de l’essència: l’home buit amb una vida buida. L’home esdevingut només carn. Una carn greixosa i sense ossos, mòrbida, latent, encara amb vida, però ben morta. Vol ser l’home que ha oblidat que és home. Ofegat per la rutina i falses necessitats, queda reduït a la més bàsica de les existències. Només un melic enmig del ventre i la fragilitat del seu viure recorden allò que un dia fou.

 

Arinyo

[CAST]

Es difícil quedar indiferente delante la obra de la joven escultura Laura Ariño (Barcelona, 1991). Esta escultura es un aviso, un toque de atención, una apuesta por la vida. Pide un retorno al origen, a la esencia de vivir. A través de la materia interpela la materia, dormida y débil, que circula ajetreada por las calles de la ciudad.

La esencia de esta obra es, precisamente, la pérdida de la esencia: hombre vacío con una vida vacía. El hombre transformado sólo en carne. Una carne grasienta y sin huesos, mórbida, latente, aún con vida, pero muy muerta. Quiere ser el hombre que ha olvidado que es hombre. Ahogado por la rutina y las falsas necesidades,  queda reducido a la más básica de las existencias. Sólo un ombligo en el centro del vientre y la fragilidad de su vivir recuerdan aquello que un día fue.

[ENG]

The work of the young sculptor Laura Ariño (Barcelona, 1991) is unlikely to leave any viewer indifferent. This is sculpture that acts as a warning, an alarm call, an appeal to life. Ariño suggests a return to the origins, to the essence of living. Through her material, she portrays that other material, weak and sleepy, that hustles and hurries around our city streets.

The essence of Ariño’s work is, precisely, the loss of essence: empty people with empty lives. Fatty, boneless flesh, soft, latent, still alive, yet completely dead. This is Man that has forgotten that he is Man. Snowed under by routine and false needs, reduced to the most basic of existences. Only a navel in the middle of the belly and an aura of fragility remain to remind us of what once was.

Una resposta to ““Koresmena” és la nova proposta de la FAB a la plaça Europa de #LH (Sculpture’s corner)”

  1. Felix Martinez Desembre 2, 2014 a 21:18 #

    Pues la verdad no me gusta mucho, parece un amasijo de grasa repelente. No veo nada interesante en esta escultura sinceramente. Y

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: