LA NOVA APOSTA EDUCATIVA I SOCIAL DE LA FUNDACIÓ ARRANZ-BRAVO

25 oct

El servei educatiu de la Fundació Arranz-Bravo no para! Fa un parell de setmanes que hem inaugurat el curs educatiu, i ja han passat els primers grups escolars pel nou espai educatiu recentment inaugurat. Teoria i praxis, o el que és el mateix; visites i tallers. Tot plegat té lloc a la fundació, amb les visites interactives  a càrrec d’Artur Muñoz .

El passat 15 d’octubre vam rebre les visites de dues classes del CEIP PauVila de l’Hospitalet, un grup de 2n de primària i un altre de 5è. L’escola ja està familiaritzada amb la fundació, perquè el curs passat va participar en el projecte educatiu Apropa’t a l’art i en l’exposició Fragments d’identitat.

La visita, segueix una línia metòdica definida: s’ubica als nens al lloc on són, es presenta la figura de l’Eduard Arranz-Bravo i la seva obra: què fa i com ho fa. Al taller els nens investiguen i creen a partir de les sensacions de diferents estímuls musicals. Els exercicis a les aules ens porten a la reflexió en el sí de l’impuls sensible, perquè amb alguns obtenim uns resultats o altres i es posa en relació amb el mètode de l’automatisme psiquic. S’analitzen uns resultats i es crea un diàleg interactiu entre alumnes i mestres. És el despertar de les joves consciències.

El director de l’escola CEIP Pau Vila, José Manuel Reinosa, valora molt positivament l’experiència del taller a la fundació: “L’experiència ha aportat una nova visió conceptual i expressiva en l’àrea d’educació artística del centre i està sent un espai d’interrelació per posar en pràctica les competències bàsiques que es treballen a l’escola”.

Aquest any el Servei Educatiu de la Fundació Arranz-Bravo pretén obrir-se a altres sectors de la societat en un intent de fer arribar l’art contemporani i l’obra de l’autor al màxim públic possible. En aquest sentit, el primer pas ha estat convidar a l’Associació Educativa  ITACA a les visites- taller per tal d’entrar en contacte amb les entitats del barri. Els joves d’INSERJOVE, projecte de l’Entitat destinat a l’ocupabilitat i l’orientació sociolaboral dels joves, van gaudir de la primera visita amb molt d’èxit. Sis grups de la mateixa Entitat visitaran la fundació: infants de 3 a 16 anys que podran experimentar i adreçar-se a l’art d’una manera més significativa a través del taller.

Anem assolint, així, alguns dels reptes inicials de la fundació Arranz-Bravo: divulgar, aprendre, experimentar i comprometre’s socialment a través del fet artístic.

Per  Georgina Parrilla

Aquesta presentació amb diapositives necessita JavaScript.

-----------------------------CASTELLANO-------------------------------------

El servicio educativo de la Fundació Arranz-Bravo no para! Hace un par de semanas que hemos inaugurado el curso educativo, y ya han pasado los primeros grupos escolares por el nuevo espacio educativo recientemente inaugurado. Teoría y praxis, o el que es el mismo; visitas y talleres. Todo ello tiene lugar en la fundació, con las visitas interactivas a cargo de Artur Muñoz .

El pasado 15 de octubre recibimos las visitas de dos clases del CEIP Pau Vila del Hospitalet, un grupo de 2n de primaria y otro de 5.º La escuela ya está familiarizada con la fundació, el curso pasado participó en el proyecto educativo Apropa’t a l’art y en la exposición Fragments d’identitat.

La visita, sigue una línea metódica definida: se ubica a los niños al lugar donde se encuentran, se presenta la figura de Eduard Arranz-Bravo y su obra: qué hace y como lo hace. En los talleres los niños investigan y crean a partir de las sensaciones de diferentes estímulos musicales. Los ejercicios en las aulas nos permiten llegar a la reflexión en el sí del impulso sensible, porque con algunos obtenemos unos resultados u otros y se pone en relación con el método del automatismo psíquico. Se analizan unos resultados y se crea un diálogo interactivo entre alumnos y maestros. Es el despertar de las jóvenes conciencias.

El director de la escuela CEIP Pau Vila, José Manuel Reinosa, valora muy positivamente la experiencia del taller a la fundació: “La experiencia ha aportado una nueva visión conceptual y expresiva en el área de educación artística del centro y está siendo un espacio de interrelación para poner en práctica las competencias básicas que se trabajan en la escuela”.

El servicio educativo de la fundació Arranz- Bravo pretende abrirse a otros sectores de la sociedad, con la finalidad de que el arte contemporáneo  y la obra del autor llegue al máximo de público posible. En éste sentido, el primer paso ha sido invitar a Associació Educativa  ITACA en las visitas-taller con la finalidad de poder entrar en contacto con las entidades del barrio. Los jóvenes de INSERJOVE, proyecto de la “Entitat destinada a l’ocupabilitat i la orientació sociolaboral dels joves”, pudieron disfrutar de la primera visita con éxito. Seis grupos de la misma entidad visitaran la fundació: niños de 3 a 16 años tendran la posibilidad de experimentar y dirigirse al arte de un modo significativo mediante el taller.

Vamos asumiendo así algunos de los retos de la fundació Arranz-Bravo: divulgar, aprender, experimentar y el compromiso social mediante el hecho artístico.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: